A minőség az valami más

Sokszor halljuk az eladók szájából: „Ez minőségi termék”…

De mit is jelent ez a valóságban? A minőségi termék lehet bármi, akár az egyszer használatos borotva vagy az emberöltőket kiszolgáló traktor, a kérdés, hogy mire szeretnénk azt használni.

A divatból vagy hóbortból tartott eszközeink természetesen nem kell, hogy évtizedeken át szolgáljanak bennünket, azonban egy olyan eszköz, amin akár a megélhetésünk vagy a profitunk múlhat, már nem árt, ha megbízható és üzembiztosan működik akkor, amikor szükség van arra. A mai, fogyasztó központú társadalomban a végletek kezdenek felerősödni, illetve minden divatos trendnek egyre szélsőségesebben megjelenik az ellentrendje. Sokan kidobják elhasznált eszközeiket, míg mások a végsőkig javíttatják és óvják azokat.

Eszünkbe sem jut, hogy egy-egy termék vásárlása során milyen buktatókkal számolhatunk egészen addig, míg a használat során ki nem derül, hogy kényelmetlen vagy nehezen kezelhető, sok karbantartást igényel, vagy éppen csak arra nem jó, amire kínálták a boltban – a multi készülékek erre sokszor tökéletes példák, persze mindig akadnak jól használható kivételek!

A kiindulópont mindig, minden vásárlás előtt az legyen, hogy MIRE használnánk a terméket? Érdemes végiggondolnunk azt is, hogy milyen szempontok a legfontosabbak számunkra, hiszen ez is fontos lehet a megfelelő termék kiválasztásánál. Akár apróságnak tűnő tulajdonságok is nagyban megkönnyíthetik, illetve megnehezíthetik a termék használatát, ha az nem illik
a saját igényeinkhez (pl. a túl rövid vagy túl hosszú kábelek gyakran okoznak kényelmetlenséget).

 

Sokszor hallani, hogy évente csak egy-két alkalommal kell, vagy hogy olyan olcsó, hogy megéri inkább többet venni belőle, és ha majd elromlik, kidobjuk. Valóban jó érvek ezek az olcsó, legtöbb esetben silány minőségű termékek mellett? És mi lesz később a környezetünkkel? Vajon meddig képes még elnyelni azt a sok szemetet és hulladékot, amit nap mint nap termelünk?

Legtöbbször igaz a mondás, hogy nem az a drága amiért a vásárláskor sokat fizetünk.

Ha bőven van ideje és nem bánja, hogy a termék kényelmetlen vagy nem megbízható – és esetleg a leginkább szükséges esetben mondja fel a szolgálatot, akkor tökéletesek a fent említett érvek mellett vásárolt, szerencsejátékra hasonlító – vagy működik, vagy nem -, termékek. Én azonban ebben az esetben is javasolnám, hogy ha lehetősége engedi – minden magára valamit adó, prémium terméket gyártó és/vagy forgalmazó cég szervez manapság teszt napokat vagy kínál tesztelési lehetőséget -, szánjon rá időt és próbáljon ki egy prémium terméket, és fedezze fel a különbséget az átlagos, vagy megfelelő és a tökéletes között. 

Gondoljunk csak a piacon jelen levő, silány hamisítványokra, vagy a nem teljes megoldást kínáló termékekre, amelyek működéséhez és használatához még be kell szereznünk egy sor alkatrészt vagy kiegészítőt. Fontos ugyanakkor a különböző gépek hatékonysága és fogyasztása is. Nem mindegy, hogy ugyanazt a munkát 2 vagy 4 óra alatt végezhetjük-e el, illetve hogy mindez mennyi üzemeltetési költséggel jár.

A felhasznált anyagok minőségéről már sok szó esett a különféle cikkekben és riportokban, de érdemes megemlíteni, hogy a nagy világcégek folyamatosan tesztelik termékeiket és a felhasznált alapanyagokat, így a fogyasztóhoz már olyan termékek kerülnek, amelyre a gyártó nyugodt szívvel teheti rá logóját, emblémáját, mert az már jó hírét viszi a világban.

Nagyobb értékű vásárlások esetén mindenképpen érdemes körbenéznünk esetleges szerviz és alkatrészellátás lehetőségéről. A rém egyszerű szerkezetek is elromolhatnak egyszer, és főként ha a szóban forgó termék megkönnyíti a mindennapjainkat, fontos lehet annak javítása, szervizelése, ezzel együtt pedig folyamatos használata (gondoljunk csak egy hűtőre vagy mosógépre). A törvény kötelezi a gyártókat és forgalmazókat, hogy a vásárlástól számított 5 éven belül biztosítsák az alkatrészeket termékeikhez, azonban pl. a Honda termékek esetében legalább 20 évre visszamenőleg elérhetők minden géphez az alkatrészek.

A garancia időtartama alatt a legtöbb gyártó kötelezi a vásárlókat az időszakos karbantartásra (autók és motorok esetében ez kivétel nélkül igaz), ezért nem árt, ha van a közelünkben olyan szakember vagy márkakereskedés, ahol ezt hivatalosan és kényelmesen intézhetjük. A gyártók és forgalmazók egyre nagyobb többsége biztosít lehetőséget a szezonon kívüli, engedményes karbantartásra, mellyel elkerülhető a sorban állás és a hosszas várakozás. Tájékozódjon ezekről a lehetőségekről, mert pénzt és időt spórolhat vele.

A kis és kertigépek esetében pl. a nagy cégek igen sok időt és energiát fordítanak arra, hogy a termékeik ne csak használhatóak és biztonságosak legyenek, de kényelmesek is. Ám arra már csak a legnagyobbak fordítanak elegendő figyelmet, hogy ez a kényelem ne csak funkcionális, hanem logikus is legyen – a kezelőszervek elhelyezkedése és design-ja sem a véletlen műve. Próbáljon ki néhány terméket, és minden esetben az Önnek kézre állóbbat, könnyebben használhatót válassza és lehetőség szerint ne – csak – az ár alapján döntsön!

Egy szó, mint száz, a magas minőségű termékek ára nem csak a márka értékét és az általa közvetíteni kívánt üzenetet, életérzést foglalja magában, hanem a jó minőségű alapanyagok ára mellett a valódi fejlesztéseket, a jogszerűség és a fair munkavégzés körülményeinek költségeit is. Nem utolsó sorban tartalmazza azt a pluszszolgáltatást – és ezzel együtt biztonságot – is, amelyet nem kapunk meg egy diszkontban vagy hipermarketben. Ha bármilyen munkagép vásárlását tervezi – legyen szó akár hobbiról, akár megélhetéséhez kapcsolódó tevékenységről -, térjen be egy márkakereskedésbe és mondja el az értékesítő kollegának, hogy pontosan mire szeretné használni a kiszemelt gépet, és biztosan segít Önnek megtalálni a tevékenységéhez legmegfelelőbb termékeket.

Bodnár Ilona

0
    0
    Kosár
    Üres a kosárShop