A Honda F1-es kihívásai: Koji Watanabe, a HRC elnöke mesél…

A kihívás szelleme 60 év után is él

2025-ben ünnepli a Honda első Formula-1-es győzelmének 60. évfordulóját, amelyet az 1965-ös Mexikói Nagydíjon aratott. Ebből az alkalomból Koji Watanabe, a Honda versenyautós részlegét, a Honda Racing Corporation-t (HRC) vezető elnök osztotta meg gondolatait a vállalat F1-es szenvedélyéről, részvételének jelentőségéről és az idei szezontól való elvárásokról.

Az F1 mint “kerekeken guruló laboratórium”

A Honda 1963-ban kezdett autókat árulni, és már a következő évben belépett a Formula-1-be. Ahogy Watanabe elnök fogalmaz: “Egyesek vakmerőségnek gondolhatják, hogy mindössze két évvel az autóértékesítés megkezdése után beléptünk az F1-be, a motorsport csúcsára, de a következő évben, 1965-ben, a Honda már megszerezte első F1-es nagydíj győzelmét Mexikóban az RA272-vel.”

A digitális technológia fejlődésének köszönhetően az F1-es autókra szerelt több száz érzékelő által gyűjtött adatokat azonnal megosztják a HRC Sakura központtal (a Honda F1-es erőforrás-fejlesztési központjával), még akkor is, ha az autók a világ másik felén versenyeznek. Az adatparaméterek száma a harmadik F1-es korszakhoz képest 3000-ről több mint 20 000-re nőtt.

“Győzelem elérhetetlen lenne ezen adatok elemzése és az erőforrás-egységben zajló folyamatok megértése nélkül, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzuk ki belőle” – jegyezte meg az elnök.

A gyakorlások során az adatokat gyorsan és automatikusan elemzik, miközben az autó a pályán fut, majd a több ezer lehetőség közül kiválasztják a legjobb beállításokat, és azokat alkalmazzák, amint az autó visszatér a boxutcába. A verseny során az erőforrás-egység energiagazdálkodását valós időben állítják be, részletes változtatásokat eszközölve arra vonatkozóan, hogy mikor és mennyi energiát szabadítsanak fel és töltsenek újra.

“Természetesen a HRC házon belül is fejleszti ezt a szoftvert, így az F1-es versenyzés a világ legjobb és legfejlettebb technológiai versenyévé válik mind a hardver, mind a szoftver tekintetében” – tette hozzá Watanabe.

Az F1-es részvétel jelentősége

Miért folytatja a Honda a kihívást az F1-ben? Watanabe elnök szerint az F1-es versenyek kéthetente, néha hetente kerülnek megrendezésre. Ezen a korlátozott időkereten belül az autóknak lóerőnként kell fejlődniük, és minden ezredmásodpercért versenyeznek ultra-nagy sebességgel és precizitással.

“Ebben a szélsőséges környezetben a Honda mérnökei, akiket a vállalaton belülről és kívülről gyűjtöttek össze, és akiket az a közös cél hajt, hogy a világ legjobbjai legyenek, minden nap folyamatosan kihívások elé állítják magukat.”

Az F1-es világban való kihívás egyedülálló tapasztalata képzi a Honda mérnökeit. “Mivel az F1 a legkorszerűbb, nem lehetséges az F1-es technológiát közvetlenül alkalmazni a termékekben. Azonban néhány, F1-es tapasztalattal rendelkező mérnök a sorozatgyártású járművek e:HEV hibrid technológiáját fejleszti, mások az eVTOL következő generációs mobilitási rendszer fejlesztésében vesznek részt, hajtóerőt biztosítva olyan dolgok létrehozásához, amelyeket a világ még nem látott.”

“Úgy gondolom, hogy a HRC segíthet olyan jövőbeli technológiák fejlesztésében, amelyeket ma még lehetetlennek tartunk. Az F1 továbbra is “kerekeken guruló laboratórium” marad, amely a korokon át folyamatosan változik” – mondta Watanabe.

Növekvő népszerűség és globális működés

2025-ben az F1-es versenyek márciustól decemberig tartanak világszerte, összesen huszonnégy versenyt rendeznek. Különösen Észak-Amerikában nőtt az F1 népszerűsége az elmúlt években.

“Ha figyelembe vesszük, hogy a Honda harmadik F1-es korszakában, amely 2008-ban kezdődött, évente mintegy 17 versenyt rendeztek, láthatjuk, hogyan növekedett a versenyek száma” – magyarázta Watanabe.

“Ez különösen igaz Észak-Amerikára, ahol az USA-beli három verseny mellett összesen öt versenyt rendeznek Kanadával és Mexikóval együtt. Az észak-amerikai versenyek számának növekedését a Formula One Group 2016-os, amerikai székhelyű Liberty Media általi felvásárlása indította el, valamint az észak-amerikai fiatal F1-rajongók számának növekedése, amit a Netflix által készített ‘Drive to Survive’ című F1-es dokumentumsorozat váltott ki. Észak-Amerika fontos piac a Honda számára, és úgy gondoljuk, hogy az F1-es tevékenységek jelentősen hozzájárulhatnak a Honda márka javításához.”

A versenyek számának növekedésére válaszul a HRC megerősítette globális működését. “A HRC jelenleg Japánban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban rendelkezik telephelyekkel, és globális irányítási struktúrát alakított ki” – mondta Watanabe.

“Először 2022-ben átszerveztük amerikai autóverseny-fejlesztési vállalatunkat, a Honda Performance Development-et, közismert nevén HPD-t, hogy megerősítsük struktúráját, és nevét Honda Racing Corporation USA-ra (HRC US) változtattuk. Tavaly létrehoztuk a Honda Racing Corporation UK-t (HRC UK) az egyesült királyságbeli Milton Keynesben. Mivel a 24 fordulóból egyharmad Európában zajlik, úgy döntöttünk, hogy egy európai bázis létrehozása a legjobb módja annak, hogy az F1 fejlesztés jelenlegi összetett műveletei zökkenőmentesebben működjenek, és növeljük a versenyképességet.”

Az utolsó év a Red Bull-lal

A 2025-ös szezon a Honda és a Red Bull együttműködésének nyolcadik és egyben utolsó éve lesz. Az együttműködés 2018-ban kezdődött, amikor a Honda erőforrás-egységeket szállított a Scuderia Toro Rosso csapatnak (ma már VCARB: Visa Cash App Racing Bulls). Emellett eldőlt, hogy Cunoda Juki a Japán Nagydíjon az Oracle Red Bull Racing színeiben versenyez.

“Visszatekintve, első versenyünket a Honda negyedik F1-es korszakában a 2019-es Osztrák Nagydíjon nyertük meg, kettős győzelmet arattunk a Brazil Nagydíjon, a Scuderia AlphaTauri (ma már VCARB) nyert a 2020-as Olasz Nagydíjon Monzában, és 2023-ban 22-ből 21 versenyt nyertünk, ami az F1 történetének legmagasabb győzelmi aránya. Mindezt a Red Bull-lal” – mondta büszkén Watanabe.

“A Honda technológiájára épülő erőforrás-egységek segítették Max Verstappent első Formula-1-es világbajnoki címének megszerzésében a Red Bull Racing Honda csapattal 2021-ben, amit még három egymást követő cím követett. Büszkén mondhatjuk, hogy ez a partnerség nagy siker volt az F1 történetében.”

“Emellett a héten megrendezésre kerülő Japán Nagydíj lesz az első alkalom, hogy a Honda versenyzőfejlesztési programjának végzőse, Cunoda Juki, a Red Bull Racing színeiben versenyez. Nagyon örülünk, hogy egy japán versenyző egy csúcscsapatban versenyez, és nagy elvárásaink vannak Cunoda felé, aki jól érett be F1-es karrierjének ötödik évében” – tette hozzá.

“2025-ben, együttműködésünk utolsó évében továbbra is mindent megteszünk a Red Bull és VCARB csapatokkal együtt, hogy bajnoki győzelmet érjünk el, és méltó módon zárjuk le közös történetünket. Számítunk folyamatos támogatásukra” – zárta gondolatait a HRC elnöke.

Megosztás:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Mond el a véleményed róla!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb bejegyzés

Bejegyzések kategória szerint

HÍRLEVÉL

Értesüljön legújabb ajánlatainkról!

Havonta maximum 2 hírlevelet küldünk, melyről bármikor leiratkozhat, ha nem nyeri el tetszését.

Írjon nekünk

Kérdése van? Javasolna új témakört? Szívesen olvasna valamiről?

Forgalmazott márkáink

Regisztrálja termékét extra garanciáért
HONDASHOP

További Cikkek

időszakos kerti és kisgép karbantartás

Az időszakos karbantartás fontossága

Az időszakos karbantartás fontossága A gépek és berendezések hatékony és megbízható működése elengedhetetlen a termelékenység, a biztonság és a költséghatékonyság szempontjából. Az időszakos karbantartás kulcsszerepet

EGO Power+ Akkumulátoros kerti gépek

Az EGO Power+ forradalma

Az EGO Power+ forradalma: Innováció, fejlődés és a kertgondozás jövője Az EGO Power+ nem csupán egy márka, hanem egy dinamikusan fejlődő ökoszisztéma, amely folyamatosan újradefiniálja

EGO Power+ 56V-os akkumulátor

Az EGO Power+ 56V-os akkumulátorok

Az EGO Power+ 56V-os akkumulátorok: A kertgondozás új generációja A modern kertgondozásban egyre nagyobb szerepet kapnak az akkumulátorosgépek, és az EGO Power+ élen jár ebben

0
    0
    Kosár
    Üres a kosárShop