GYIK

Az alábbiakban a gyakran ismételt kérdésekre és a gépek hosszú élettartamának megőrzése érdekében fontos tudnivalókat soroljuk fel. Amennyiben itt nem talál választ kérdésére, keresse fel márkakereskedőjét – ha még nincs márkakereskedője, javasoljuk, hogy az Önhöz legközelebbi márkakereskedőt válassza -, aki örömmel segít Önnek kérdéseinek megválaszolásában.

Hétköznapi felhasználás során nem érezhető a különbség. Ez a változás inkább adminisztratív különbséget jelent. A korábban használatos maximális lőerő megegyezik az újonnan használt nettó kw-tal.

Használjunk négyütemű motorba való, API vagy SE osztálynak megfelelő olajat. Ellenőrizzük a csomagoláson feltüntetett API címkén az SE jelölést. Általános használatra az SAE 10W-30 típusú olaj ajánlott. Az olaj viszkozitása feleljen meg a gép használati területén lévő átlagos hőmérsékletre ajánlott viszkozitással. Lsd. a megvásárolt géphez kezelési útmutatóban található olaj minőséggel foglalkozó táblázatot.

Sose használjunk benzin-olaj keveréket. Kizárólag 95 vagy 98 oktánszámú ólmozatlan benzint használjunk a Honda gépekhez, mert mindegyik négyütemű motorral üzemel. Ha ritkán használja a gépét (havonta vagy ritkábban), lehetőség szerint 100-as oktánszámú, prémium minőségű üzemanyagot használjon.

Soha ne töltsük fel csordulásig az üzemanyagtartályt. Az üzemanyagszint és a tanksapka között legyen kb. 25 mm hely, ahol az üzemanyag tágulhat. Különböző üzemeltetési körülmények között előfordulhat, hogy alacsonyabb üzemanyagszinttel lehet csak elvégezni a munkát.

A motort sosem járassuk légszűrő nélkül, mert a por és a piszok, ami így bekerülhetne a rendszerbe, tönkreteheti a motort. A szennyezett légszűrő akadályozza a levegő áramlását, ami így nem jut el a porlasztóhoz. A porlasztó megfelelő működése érdekében rendszeresen ellenőrizzük a légszűrőt. Ha poros környezetben használjuk a berendezést, többször ellenőrizzük és tisztítsuk a légszűrőt. A hómarókban nincsen levegőszűrő és nem is kell hozzá!

A motor beindításához vegye végig az alábbi pontokat:

  1. Nyissuk ki a benzincsapot (ON).
  2. Fordítsuk el a szivatókart.
    MEGJEGYZÉS:
    Ne használjuk a szivatót, ha a motor meleg, illetve magas a környezeti hőmérséklet.
    Fuel valve = benzincsap
    Choke lever= szivatókar
    ON = nyitva
    OFF = zárva
    Engine switch = gyújtáskapcsoló
  3. Fordítsuk el a gyújtáskapcsolót az „ON” állásba.
  4. A gázadagoló kart óvatosan fordítsuk el.
    Throttle lever = gázadagoló kar
    High = gyors
    Low = lassú
  5. Könnyedén húzzuk meg az indítózsinórt, amíg ellenállást nem érzünk, utána pedig húzzuk meg határozottan.
    Starter grip = indítózsinór
    Az indítózsinórt ne engedjük hirtelen visszacsapódni. Óvatosan engedjük vissza, nehogy kárt tegyen az indítószerkezetben.

A motor leállításánál az alábbi pontokat vegye végig:

  1. A gázadagoló kart fordítsuk el.
  2. Állítsuk a gyújtáskapcsolót a „zárva” (OFF) állásba.
  3. Zárjuk el a benzincsapot (OFF).

MEGJEGYZÉS:
Vészhelyzetben minden átmenet nélkül fordítsuk a gyújtáskapcsolót a „zárva” (OFF) állásba.

A gépek rendszeres átvizsgálása és beállítása elengedhetetlen feltétele a berendezés magas színvonalú működésének. A rendszeres ellenőrzés hozzájárul a berendezés hosszú élettartamához. Az ajánlott karbantartási ciklust és az elvégzendő feladatokat megtalálja a géphez kapott kezelési utasításban, ill., kérje szakkereskedő, vagy szakszerviz segítségét!

  1. Állítsuk a gépet sík, egyenletes felületre.
  2. Vegyük le az olajbetöltő nyílás kupakját és töröljük le a mérőpálcát.
  3. Helyezzük vissza a pálcát, de ezúttal ne csavarjuk vissza.
  4. Olvassuk le az olajszintet a pálca bal oldaláról. Ha az olajszint a minimum közelében van, töltsük fel a javasolt motorolajjal, de csak annyira, hogy az olajszint ne haladja meg a maximum jelzést. Helyezzük vissza az olajtartály kupakját és csavarjuk vissza

Az olajat addig eresszük le, amíg a motor még meleg, mert így cseppfolyósabb, ezért gyorsabban és maradéktalanul kifolyik.

  1.  Távolítsuk el az olajbetöltő nyílás fedelét/a mérőpálcát, vegyük ki az olajleeresztő csavart és engedjük le az olajat.
  2. Az olajleeresztő csavart gondosan helyezzük vissza. Használjunk ehhez a művelethez új tömítést.
  3. Töltsük fel a tartályt megfelelő minőségű friss olajjal.

Típustól függően változik, kérem, nézze meg a géphez kapott kezelési utasítást vagy kérdezze meg az Önhöz legközelebb eső szakkereskedőt vagy szakszervizt.

Ügyeljünk arra, hogy a fáradt olajjal ne szennyezzük a környezetet. Zárt tartályban vigyük el a fáradt olajat a begyűjtő helyre. Soha ne dobjuk ki a háztartási hulladékok közé és ne öntsük ki a talajra.

Ajánlott gyújtógyertyák:

  • BPR6ES(NGK)
  • W20EPR-U(DENSO)

Mindig a kezelési útmutatónak megfelelő gyertyát kell a gépbe helyezni. Ha kérdése van forduljon szakkereskedőhöz vagy szakszervizhez.

Nem minden típus rendelkezik szikrafogóval!
A szikrafogót 100 óránként kell karbantartani, hogy megőrizze hatékonyságát, az alábbiak szerint:

  1. Távolítsuk el a 8 mm-es anyacsavarokat és vegyük ki a kipufogódobot.
  2. Távolítsuk el a négy darab önjáró csavart és vegyük le a védőburkot a kipufogódobról.
  3. Csavarjuk ki a szikrafogón levő 4 mm-es csavart és vegyük ki a szikrafogót. Kefével tisztítsuk meg a szikrafogót a koromtól, de óvatosan, nehogy a menetét megsértsük
  4. Helyezzük vissza a szikrafogót, a védőburkot és a kipufogódobot.

A szikrafogó nem lehet repedt, vagy lyukas. Szükség esetén cseréljük ki.

Ha a motor nem indul ellenőrizze az alábbiakat:

  1. Van-e elég üzemanyag a tartályban?
  2. Kinyitottuk a benzincsapot?
  3. Eljut az üzemanyag a porlasztóhoz?
    Ezt úgy ellenőrizhetjük, hogy kinyitjuk a benzincsapot és a leeresztő csavart.
    VIGYÁZAT!
     Ha kifolyik egy kis üzemanyag, várjunk amíg az teljesen felszárad, csak ezután ellenőrizzük a gyújtógyertyát és indítsuk be a motort. A kifolyt benzin, ill. annak gőzei könnyen meggyulladhatnak.
  4. Elfordítottuk-e a gyújtáskapcsolót (ON)?
  5. Van elég olaj a motorban?
  6. Jó állapotban van a gyújtógyertya? Vegyük ki és ellenőrizzük a gyújtógyertyát. Tisztítsuk meg, állítsuk be az elektródahézagot és szárítsuk meg a gyújtógyertyát. Helyezzük vissza.
  7. Ha a motor még ezután sem indul, vigyük a szivattyút HONDA szervizbe.

30 napnál hosszabb tárolás előtt végezzük el alábbi teendőket a gép megóvása érdekében.

1. Engedjük le az üzemanyagot az üzemanyagtartályból és a porlasztóból egy megfelelő tartályba. Ne engedjük le az üzemanyagot, amíg a porlasztó forró!

  1.  Nyissuk ki az üzemanyagcsapot
  2.  Állítsuk a gázkart GYORS állásba
  3.  Távolítsuk el zárócsavart és eresszük le az üzemanyagot a porlasztóból és az üzemanyagtartályból.
  4.  Helyezzük vissza a zárócsavart és zárjuk el az üzemanyagcsapot.

2. Cseréljük le a motorolajat

3. Húzzuk meg lassan az indítókart, amíg ellenállást nem érzünk. Ezzel zárjuk a szelepeket, így azok nem porosodnak és nem is rozsdásodnak.

4. A rozsdásodásra hajlamos alkatrészeket vékonyan olajozzuk be. Takarjuk le a gépet és tároljuk sík területen, száraz és pormentes helyen. Ne használjunk műanyagtakarót, mert az alatt pára keletkezik.

Nem találtad meg a választ a kérdésedre?
Írj nekünk és válaszolunk!

HondaShop

Hamarosan jelentkezünk

Üdv, ha kérdése van, kezdjen el írni.

Powered by WpChatPlugins
0
    0
    Kosár
    Üres a kosárShop