Honda fokozza jelenlétét a MotoAmerica sorozatban
Hé, motorsport rajongók! Nagy hírek érkeztek a Honda amerikai versenyzési frontjáról! A japán gyártó idén komolyan rákapcsol a MotoAmerica sorozatban, és ezt érdemes figyelemmel kísérni!
Mire készül a Honda 2025-ben?
A MotoAmerica nyitófordulója előtt, ami ezen a hétvégén startol az alabamai Birminghamben, az American Honda bejelentette, hogy jelentősen bővíti jelenlétét az USA vezető motorversenyzési sorozatában. A program középpontjában a Honda zászlóshajója, a CBR1000RR-R Fireblade SP áll, amellyel három kategóriában is indulnak:
- a presztízs Superbike kategóriában
- a gyári alapú Stock 1000 osztályban
- és a Superbike Cup-ban (ez egy Superbike-on belüli alosztály Stock 1000-es motorosoknak)
Kik képviselik a Hondát?
A Honda versenyprogramjának élén a Real Steel Honda Racing csapat áll, melyet közvetlenül az American Honda támogat, a Tennessee állambeli Chattanoogából származó Southern Honda Powersports kereskedés kiegészítő támogatásával. A csapatfőnök Jerry Nickell, a technikai igazgató Mark Junge, míg a csapatkoordinátor Robbie Petersen.
A csapat tavaly már bizonyított, hiszen Hayden Gillim révén megnyerték a Stock 1000 bajnoki címet. Idén a 30 éves, kentuckyi Gillim a Superbike kategóriában folytatja pályafutását a Fireblade nyergében. Nem akárki ő: már 6 évesen megnyerte első amatőr salakmotoros bajnokságát, ráadásul a híres Hayden versenyzőcsalád rokona (akik után a keresztnevét is kapta), és általában a 69-es rajtszámot használja, tisztelegve a néhai Nicky Hayden előtt.
A Real Steel csapat JD Beach-et is versenyezteti a Stock 1000-ben és a Superbike Cup-ban. A 33 éves Beach mind salakmotorban, mind gyorsasági motorozásban tapasztalt, címei között szerepel a 2008-as Red Bull Rookies Cup, a 2010-es AMA Pro Supersport East győzelem és két MotoAmerica Supersport bajnoki cím (2015 és 2018).
Magáncsapat is erősíti a Honda színeit
Említést érdemel a Jones Honda magáncsapat is, amely a missouri Columbiában működő azonos nevű kereskedésből indul. A csapat idén is támogatja a georgiai Ashton Yates-t, aki tavaly CBR1000RR-R Fireblade SP nyergében nyerte meg a Superbike Cup koronát. Ashton (a korábbi gyári AMA Superbike versenyző Aaron Yates fia, aki egyben a csapat vezető szerelője) idén mind a Superbike, mind a Stock 1000 osztályban indul.
Pénzügyi háttér és célok
A Honda nem fukarkodik a támogatással: a 2025-ös Red Rider Rewards program keretében összesen 1.425.500 dollárt ajánl fel a MotoAmerica-ban, a Superbike osztály 25.000 dolláros futamgyőzelmi díjától kezdve egészen a Mini Cup Stock 50 regionális verseny harmadik helyének 50 dolláros jutalmáig.
“A Hondának büszke hagyományai vannak az amerikai gyorsasági motorversenyzésben, így izgalmas, hogy 2025-re fokozzuk jelenlétünket a MotoAmerica-ban” – nyilatkozta Brandon Wilson, az American Honda versenyigazgatója és reklámmenedzsere.
Mit várhatunk?
Petersen szerint: “Nagyon büszkék vagyunk, hogy a csapat visszahozza a Hondát a Superbike kategóriába. A Superbike-ban az elvárások egyfajta építkezési folyamatot jelentenek; ez egy nagy lépés, de reális céljaink vannak. Szerintem hamarabb leszünk a dobogón, mint ahogy néhányan várják, mivel a motorban hatalmas potenciál van.”
Cameron Jones (aki maga is korábbi MotoAmerica versenyző) hozzátette: “Tavaly ugyanazt a motort használtuk mindkét kategóriában, és hihetetlen volt, milyen jól bírta ez a Honda. Egész évben ugyanazt a kuplungot használtuk, és soha nem volt műszaki gondunk – ez az, ami valójában bajnokságokat nyer.”
Szorítasz a Honda csapatainak? Kövesd a fejleményeket, mert idén izgalmas szezonnak nézünk elébe a MotoAmerica sorozatban!