ChargeScape működése
A BMW, a Ford és a Honda megkezdte a ChargeScape működtetését – jármű-hálózat egységesítésére létrehozott vegyesvállalat
Autógyártók által alapított új technológiai cég az adatáramlás, az elektromos járművek és az elektromos hálózat közötti energiaáramlás kezelésében válla szerepet.
A BMW, a Ford és a Honda megkezdte a tavaly bejelentett új vegyesvállalat működését, és kinevezte az első vezérigazgatót és műszaki igazgatót. A ChargeScape egy olyan szoftverplatform, amely az elektromos járműveket (EV-ket) integrálja az elektromos hálózatba, megerősítve a hálózat stabilitását, miközben pénzt takarít meg a járművezetőknek a töltés során.
A bejelentés hangsúlyozza, hogy az autógyártók továbbra is elkötelezettek az elektromos járművek – köztük a konnektorról tölthető hibridek – iránt, és ügyfeleik fenntartási költségének csökkentésére összpontosítanak.
Ahogy egyre több amerikai vált elektromos járműre, az olcsóbb üzemanyagköltségek egyre fontosabbá válnak, különösen az otthoni töltés során, ahol az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériumának becslései szerint az elektromos járművek töltésének 80%-a történik. Ugyanakkor az ország villamosenergia-hálózatai egyre nagyobb igénybevételnek vannak kitéve az adatközpontok villamosenergia-igénye és a megújuló energiaforrások időszakos jellege miatt.
Ezen igények kielégítése érdekében a ChargeScape technológiája vezeték nélkül csatlakozik az elektromos járművekhez, és a résztvevő közművekkel együttműködve a valós idejű hálózati feltételeknek megfelelően kezeli az elektronok áramlását, átmenetileg csökkentve a keresletet, ha a hálózatot korlátozza az intelligens töltést (V1G) és szükség esetén az energia visszakerül a hálózatba (V2G). Az elektromos járművek vezetőinek lehetősége van anyagi előnyökhöz jutni rugalmasságukért, ha a járművüket mindig az általuk meghatározott időpontig feltöltik.
—————————————————————————————————————
A ChargeScape ezen autógyártók intelligens töltési munkájának korai sikerére épít az Open Vehicle-Grid Integration Platform (OVGIP) révén, amely több államot is magában foglaló közműveket, például a Duke Energyt, az Xcel Energyt és az Eversource Energyt számítja ügyfélként.
A testület két kulcsfontosságú vezetői kinevezést nevez meg:
A közös vállalat hivatalos elindítását követően a BMW, a Ford és a Honda bejelentette a ChargeScape első vezérigazgatójának, Joseph Vellone-nak a kinevezését.
Az energia- és klímaágazatban szerzett 15 éves tapasztalattal rendelkező Vellone legutóbb az ev.energy szoftver-indító vállalkozás alapítócsapatának tagja volt, ahol elindította és kibővítette a vállalat észak-amerikai üzletágát, több mint egy tucat közművel és 150 000 elektromos járművel.
“Joseph vezető szerepe és a cleantech induló vállalkozások irányítása pontosan az, amire szükségünk van ahhoz, hogy a ChargeScape sikeres legyen” – mondta Shaun Bugbee, a BMW jelenlegi ChargeScape igazgatótanácsának elnöke.
Mielőtt csatlakozott volna az ev.energyhez, Vellone vezetési tanácsadóként dolgozott a Boston Consulting Groupnál (BCG), ahol a cég energetikai és környezetvédelmi gyakorlatának része volt. A Princeton Egyetemen és a London School of Economics-on végzett. Középiskolás korában a hidrogén üzemanyagcellákkal kapcsolatos diákkutatásait kitüntetéssel ismerték el a Kongresszus és a Fehér Ház.
“Az Egyesült Államok ambiciózus célokat tűzött ki a megújuló energia elterjedésére és az elektromos járművek bevezetésére, a ChargeScape pedig azért van itt, hogy áthidalja ezt a szakadékot a villamosenergia-kínálat és -kereslet között” – mondta Vellone. “Szeretnénk az elektromos járműveket kötelezettségből az elektromos hálózat eszközévé alakítani, és segíteni szeretnénk országunk tiszta közlekedési jövőjét.”
A ChargeScape újonnan kinevezett technológiai igazgatója (CTO) Kalidindi Raju több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a nagy teljesítményű technológiai szervezetek vezetésében, és elismert vezető szerepet tölt be a felhőarchitektúra, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, az elemzés, az adatkezelés és a termékfejlesztés területén. Korábban vezető beosztást töltött be az Amazonnál, az OATI-nál és más technológiai cégeknél.
Raju a Texas A&M International cégnél szerzett Master of Business Administration fokozatot, valamint számítástechnikai és mérnöki alapdiplomát a rourkelai (India) National Institute of Technology-n.
“Bár a jármű-hálózati integrációs piac várhatóan rendkívül versenyképes lesz, a világ legnagyobb autógyártóival való partnerségünk jelentős előnyt jelent számunkra. A járművekhez való közvetlen hozzáféréssel lehetővé tesszük a közművek számára, hogy biztonságosan és megbízhatóan optimalizálják az elektromos járművek töltését” – mondta Raju. “Azt tervezzük, hogy teljes mértékben kihasználjuk ezt a kulcsfontosságú előnyt.”